söndag 12 juni 2011

Lugn helg

Det har inte hänt så mycket. Jag funderar på vad jag ska packa ner i min resväska.
Enligt väderprognoserna är det mellan 25 och 35 grader i New York. Det är varmt.

Jag undrar också var det finns bra butiker med rimliga priser som HM, Gina Tricot, Cubus i New York. Lite shopping vill man göra när man är där. Men jag får väl titta i guideboken för att få tips.

Eventuellt på onsdag får jag komma förbi och träffa min bästa väns son. Jag ska ge lite presenter till henne och barnet. Det är kläder till barnet. Onsdag är min enda lediga kväll nästa vecka och på fredag åker jag så jag hoppas att jag får komma förbi då. Vi ska höras under veckan för att spika datumet och tiden. Jag sa att jag vill inte tränga mig på eftersom jag vet att det är väl släktingar som först vill komma förbi och titta på barnet. Men hon tyckte att jag inte ska behöva få vänta tills efter midsommar för att besöka henne. Jag är glad att hon tycker att jag är så viktig för henne att hon vill att jag ska komma en vecka efter att hon har fått barn.

Jag har ju läst på familjeliv att inom den första månaderna vill nyblivna mammor helst inte ha besök utan vill vänja sig vid att man är mamma. Då måste de nyblivna mammorna gör en lista på vem som ska träffa barnet först och när. Vad jag har läst så kommer vänner längst ner på listan. Jag har sagt till min vän att jag bara behöver stanna i 5 minuter och ge presenterna om det är allt hon orkar med.

Idag skrev jag ett inlägg på Femmis och frågade om hur man åker till Storkklinik.

Efter att googlat och kollat Storkkliniks hemsida så har jag tänkt ta tåget till
Kastrup och sedan ta Metron till Kongens Nytorv Station.
Men efter att ha läst andras bloggar så kanske det inte är den vägen man ska ta.
Har ni som läser min blogg tips på resväg så vore det bra.
Jag ska bo i Malmö på hotell.

2 kommentarer:

  1. Åk till centralstationen med pendeltåget, sedan är det bara att promenera, med en karta tar det kanske 15-20 minuter. Inga problem alls! Större delen av promenaden är längs ströget, så man kan passa på att fönstershoppa lite på vägen =)

    SvaraRadera
  2. Heter centralstationen "Centralstation"?

    Jag hittade en station som heter Nörreport. Är det den?

    SvaraRadera