torsdag 17 februari 2011

Varför är det så långt borta?

Ja, jag vill bli gravid nu. Jag vill ha barn nu.

Allt som sägs eller görs runt omkring mig kopplar min hjärna ihop med barn. Jag vet inte varför men det är så.

Min mamma tycker att jag ska flytta till en trea innan jag blir gravid. Jag håller nog med henne men med den lön jag har idag blir det svårt. Men senast den 15 mars får jag veta hur stor löneförhöjning jag får. Eftersom jag jobbar offentligt så blir det nog några hundralappar. Men jag skulle nog behöva minst 2 000 kr för att kunna flytta.

Jag fick min räkning på månadens hyra denna vecka. Hyreshöjningen börjar med denna månads räkning. Inklusive hyreshöjningen på min p-plats så har min hyra höjts ca 200 kr. Sedan tillkommer andra höjningar på andra räkningar.

Men planen är start nästa år. Det är bra att den planen finns. Jag har tyvärr inte så mycket annat att se fram emot. Jag är singel och alltså har jag ingen man att göra roliga saker med. Ingen man där man kan se framemot att relationen utvecklas med, bli sambos, gifta sig och till slut få barn med.

Jag vet att ni tänker det finns annat i livet än man och barn. Men allt det andra känner jag att jag gör nu men ändå fattas det någonting i mitt liv. Barn.

1 kommentar:

  1. Hej tjejen!
    Känner så väl igen otåligheten. Själv hade jag tänkt vänta till hösten i år. Men så gick jag med i Femmis i november förra året och hjälp så fort det gått sedan dess.
    Men vi har tid på oss du och jag, förhållandevis unga som vi är!

    /s

    SvaraRadera