tisdag 1 februari 2011

Frustrerande

Jag har läst på många bloggar hur frustrerande det är att ringa runt för att boka tid, få provsvar osv.

Jag var inte inställd på att det även ska drabba mig.

Så nu har jag på morgonen försökt att få tag i en gynekolog som kan göra alla undersökningar som Storkklinik vill att jag ska göra. Gynekologen som finns på Mama Mia har en väntetid på minst 3 månader. Så jag bokade en tid där den 18 maj.

På Mama Mia sa de att det är flera undersökningar och prover som ska göras för att utreda fertiliteten. Så om jag går dit i maj så är det inte säkert provresultaten är klara till i början av augusti eftersom fler besök måste inbokas. Så det är därför jag måste hitta en gynekolog som kan börja med proverna i mars så att jag kan åka på journalsamtalet i augusti eller september.

Jag ringde sedan Sophiahemmet och de sa att de bara gör sitt schema en månad i taget så i slutet av nästa vecka kanske marsschemat är färdigt. I februari var alla tider bokade.

Jag kan tänka mig ta en tid i april eller maj men det hade inte Sophiahemmet nu eftersom schemat görs en månad i taget. Men undersköterskan sa att man kan ringa till vilken gynekolog som helst för dessa undersökningar. Så ringandet fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar