lördag 29 januari 2011

En hektisk vecka

Jag har haft fullt upp ända sedan i måndags. Idag har jag också en del saker att göra. Tur att jag inte jobbar idag.

Imorgon är det dags att laga matlådor, städa lite hemma, kanske tvätta lite och förhoppningsvis promenera lite.

Spaet var jättebra. Jag rekommenderar Färna Herrgård. Men 24 timmar gick allt för fort. Men det var så skönt att komma bort. Alla frågade mig om jag var utvilad men jag var faktiskt väldigt trött när jag kom hem halv två. Halv sex började mitt möte så jag hade inte så himla mycket tid att vila ut på de få timmarna.

spaet hade vi fullt upp med antingen att äta, promenera, åka spark, gå på behandlingar och simma i poolen. Vi började äta middag kl. 20 och direkt efter middagen gick vi och la oss för vi var så trötta. En sak har jag lärt mig. Gravida ska inte åka spark. Min kompis slog sig i handtaget i en nedförsbacke och ramlade sedan. När jag sprang dit för att hjälpa henne så sjönk jag ner kanske en halvmeter i snön. Vi åkte på de preparerade skidspåren men hon ramlade utanför dem. Så med lite hjälp av mig kröp hon därifrån upp på skidspåret igen.

Mitt fritidsintresse tar så mycket tid av mig och jag önskar jag kunde tala om för er vad det är för något för då skulle ni förstå varför jag har så lite tid. Min familj är oroliga för mig för tid att vila är svårt att hitta. Så då är det ännu svårare att hitta tid till att träna.

Mitt mål idag var att promenera mellan 9 och 10. Men jag vaknade kl. 9 så det sket sig. Jag ville inte ställa klockan för jag visste att kroppen behövde vila och sova. Jag hade hoppats att kroppen ville vakna tidigare.

Så nu kl. 11 ska göra hålla på med mitt fritidsintresse i 2 timmar och sedan ska jag träffa min bror och vi ska storhandla i Ica Maxi tillsammans. Efter det ska jag gå hem till mina föräldrar. Så lördagen är fulltecknad.

Imorgon får jag bestämma själv hur hela dagen ska bli. Det är lyxigt även om det inte är roliga saker jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar