måndag 31 januari 2011

Dagens samtal hos barnmorskan

Det var ett positivt besök hos barnmorskan. Det gick snabbt ,ca en kvart ,men jag hade inte så många frågor och hon hade inte så mycket att berätta.

Men hon var väldigt positiv och tyckte att det var ett rätt beslut som jag har tagit.

Det kändes mer verkligt efter detta samtal. Så planen är väl en läkarundersökning i maj och kanske ett journalsamtal på Storkklinik i augusti eller september. Det var barnmorskan som sa att det är bättre att göra läkarundersökningen i maj och övriga prover i maj för Storkklinik vill ha relativt färska provsvar. Så jag ringer nog imorgon och bokar ett besök hos läkaren i maj.

En del av mig önskar att jag hade pengar för att börja redan i oktober med första försöket medan en annan del av mig vill vänta lite mer. Men det blir nog tidigast i januari 2012 som första försöket sker.

Min mamma tycker att jag ska flytta till en trea innan jag börjar försöka för det är så jobbigt att flytta när man är gravid eller redan har barn. Jag vill då ha lite mer i lön för att kunna förverkliga det. Imorgon är det lönesamtal men eftersom jag jobbar offentligt så säger bara chefen att i år är det ännu mindre pengar i lönepotten än förra året. Jag har dock slitit häcken av mig under 2010 och jag bryr mig inte om en liten lönepott. Han får väl tycka att jag är löjlig som ber om en så stor löneförhöjning men jag måste ha en högre lön. Det är för att kunna spara pengar till inseminationsförsök och för att kunna ge mitt kommande barn ett bra liv. Jag måste jobba heltid om jag blir ensamstående mamma.

Jag tänker redan på namn till mitt kommande barn.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för dina tummar hos mig :0) Jag blir lika glad varje gång ngn orkar kika in hos mig och lämna en kommentar!!

    Det ska bli roligt att få följa din resa till Storken :0) Är du förresten med i Femmis?

    SvaraRadera
  2. Jag är inte med i Femmis men jag har tänkt på det. Men det jag håller på med nu är inte så verkligt än för mig. Så att bli medlem tänker jag vänta med ett tag till. Kanske till efter journalsamtalet i Danmark.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle ju svara här oxå :0) Jag förstår vad du menar! Med risk för att låta som om jag försöker trycka in dig i femmis - för det menar jag verkligen inte :0) så är det ett bra ställe att känna efter om man verkligen vill/är redo att gå vidare och vad det innebär. Det är fullt med funderare som lixom du har alla de där funderingarna, och det finns rätt så mkt svar man kan få. Dels i forumet, men även med fikaträffarna... Själv var jag medlem i nästan ett år innan jag gick från "funderare" till "försökare".

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera