söndag 2 november 2014

Funderar

Det här året känns som ett år där jag ska fundera på vad jag vill i mitt liv.

Hur vill jag ha det? Hur ska den partner jag vill ha vara?

Jag har väldigt lite erfarenhet från relationer. Har haft ett och pga av hans problem så går det inte att jämföra med en riktig relation tror jag.

Jag har tänkt idag. Ni relationsexperter eller med erfarenhet av många eller långa relationer vet nog.

Är utseendet jätteviktigt? Är sex jätteviktigt i ett förhållande? Betyder storleken eller andra preferenser någon roll?

För ovanstående saker kanske inte är jätteviktigt för mig. Personligheten är viktigare. Men mitt utseende kanske stoppar män som passar mig att höra av sig till mig.

Jag vet att jag vill ha en partner som passar ihop med min personlighet och vad jag vill göra i livet. Jag ser en bild i en profil på nätdejtingsajterna. Jag har bestämt mig för att även om bilden inte tilltalar mig så är det många som blir dåliga på bild. Inklusive mig. Jag läser profilen och sedan bygger jag min uppfattning om personen.

Jag vet nu efter att ha läst några profiler att jag vill inte spendera mina somrar på en båt eller bara i en sommarstuga i skärgården. De som skriver att det är det de tycker är viktigt i deras liv tycker jag inte passar ihop med det jag vill i mitt liv.

Jag försöker inte vara kräsen men det känns svårt.

Jag har mailat med killar men alla har efter ett tag slutat skriva tillbaka.

Många vill ha en kvinna som kan få dem att skratta. Jag får ingen att skratta. Jag är bara jag.

Jag vill ha någon som gillar att göra det jag vill göra på min lediga tid. Alla verkar träna men jag hinner inte göra det. Är jag en dålig person som då går bort i alla andras sökningar pga att jag inte hinner träna?

När jag tittar på Böda Camping på Kanal 5 så ser jag alla par som tillsammans bestämmer sig för att åka till ett ställe och då oftast  till samma ställe i flera år. Så vill jag också ha det i ett förhållande. Samma synsätt på saker och ting.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att man måste träffa många, se det hela avslappnat, inte ta en profil på tungaste allvar. Se det som en möjlighet till att träffa någon, som inte behöver vara Han, men som gör att du får träna på det sociala samspelet. Avdramatisera det hela, se det som att träffa fler vänner.
    Och när det händer, då händer det - utan att du själv kommer att förstå det.
    Go girl!

    SvaraRadera
  2. Vad är problemet med ditt utseende? Du har återkommit till det många gånger. Utseende är aldirg viktigt i det långa loppet. Fet, spinkig, finnig, kortvuxen - det är personligheten som spelar roll, personligheten man skall leva med. Utseendet skiftar, inte minst med ålder, hos en person. Det är med andra ord tämligen oviktigt.

    SvaraRadera