fredag 14 november 2014

Lämnade Femmis igår

Jag har sett att när man lämnar Femmis så skriver man ett inlägg om det.

Tänk vad jag hade längtat till att få skriva inlägget i vecka 13 om att nu är jag gravid och att det hittills har gått bra. Sedan längtade jag till inlägget om att jag har fått bra.

Jag hade inte för tre år sedan trott att jag skulle skriva ett inlägg om att jag går ur Femmis pga att jag inte har några pengar till fler försök och är hårt skuldsatt.

Jag skrev om den stora kostnaden för surrogatmödraskap i USA.

Jag tittade in dit i idag och de två som svarat skrev att jag kanske kan betala för kö-plats för adoption. Vad jag läst på andra bloggar så kostar väl köavgiften minst 5 000 kr per år och per organisation. Ska jag betala det när det inte finns någon garanti att en ensamstående får adoptera?

Nu har jag inga pengar till det ändå.

Jag vill ha en bebis som bara är min. Jag vill inte kämpa och bli ännu mer skuldsatt för att få mitt efterlängtade barn.

Jag tog det väldigt lugnt i helgen som gick. På lördagen gick jag bara till affären och på söndagen var jag förbi mina föräldrar för fars dag. Resten av helgen låg jag i soffan eller sängen. Så jag blev aldrig sjuk.

För varje dag som går så sjunker hoppet om en date innan året är slut.

De flesta hör av sig till mig är antingen över 50 eller bor i en annan stad. De bor i t.ex Örebro, Göteborg, Malmö osv.

De som bor i Stockholms län eller närliggande län och är i min ålder (25-45) kommer jag inte långt med om de ens svarar på mina mail. Det rinner ut i sanden.

Jag tycker att jag ändå har kämpat mycket med att göra saker som jag inte är bekväm med. Allså förändrat mig vilket är mycket jag har jobbat med hos kuratorn. Jag har mailat personer jag tycker är intressanta på dejtingsajterna, jag har ställt frågor i mail till dem om de svarade på mitt första mail, jag har frågat om de vill fika osv.

Jag vet att ni inte tror att mitt utseende påverkar men jag tror det. Jag funderar därför mycket på hur jag kan ändra min personliga text. Jag la till mitt yrke i texten för en vecka sedan. Tänkte att det kanske skulle locka män. Nej, det gjorde det inte,

Barnlös och singel.

Jag jobbar dock mycket på att jag ska leva ett så bra liv som möjligt trots alla motgångar.

På söndag ska jag på julmarknad med min syster och i december ska jag åka till Amsterdam och besöka min faster.






1 kommentar:

  1. Vet du vad, det är väldigt viktigt att du syns, att du inte är passiv, att du är på datingssidor och på aktiviteter där du kan träffa andra singlar. Det finns sidor där man kan gå till gratis aktiviteter och där kan man umgås med singlar eller skaffa nya kompisar och det kan leda till något mer. Jag gick 1-2 gånger och det var kul. Ibland vill du kanske ta det lugnt, gör det men sen laddar du batterierna och är på igen. Tiden av sig själv gör ingen nytta om man inte själv använder den till något bra. Utseendet är viktigt men personligheten och hjärtat är minst lika viktiga. Jag har varit ihop med super snygga män som inte hade något att säga och jag har varit ihop med "fula" män som var super smarta och charmiga och som jag blev kär i :) Du är inte så ful som du tror att du är, du kan framhäva det fina hos dig. Relationer är svåra idag, ja, och många som ser ut att vara lyckliga är inte det, jag pratar av egen erfarenhet och av många jag känner. Alla strävar efter den idealiska partner, relationen, jobbet osv. Även fast du inte har pengar idag så finns det människor som har det värre än dig, jag är säker på att du har det mycket bättre än mig. Jag försöker finna glädje i små saker i livet och när jag är som mest ledsen försöker jag ännu hårdare. Jag vill inte jämföra mig med andra, för de andra har inte haft mitt liv, de har inte gått igenom det jag har gått osv. Samma sak för dig, du har haft det tufft med din familj som du skriver, men du har en familj som älskar dig, du har en fin syster och du har din hälsa. Kram :)

    SvaraRadera