torsdag 22 januari 2015

Ingen fortsatt frysning av embryo

Jag hade glömt bort att jag måste betala för frysningen av mitt kvarvarande embryo i Riga. Idag fick jag ett mail med en räkning på 300 euro.

Jag har inga 300 euro. Jag tror inte heller att det kvarvarande embryot är bra. Ska jag någon gång försöka få barn så vill jag ha en mycket bättre kvinnlig donator.

På något sätt så har jag tänkt på att embryot kommer att vara kvar där i tio år utan att jag ska betala något mer. Tyckte att allt jag hade betalt skulle täcka fryskostnaden.

Så jag mailade tillbaka och sa att jag inte har några pengar och de kan slänga embryot.

Jag vill så gärna ha barn men det kommer nog aldrig bli så.


2 kommentarer:

  1. Nej, sannolikt inte. Men du får kanske glädja dig åt syskonbarn - vad jag förstår, har du både en bror och en syster.

    Förbered dig på att du kanske måste betala 300 euro trots allt, eftersom du inte meddelat i förväg att du vill avbryta.

    Hälsningar

    M

    SvaraRadera
  2. Äsch det finns alltid en chans...livet kan föra med sig de mest oväntade tvister och du är fortfarande ung. Skulle inte din syster kunna donera, hon är väl ännu yngre?
    Men kanske ingen idé att behålla embryot i Riga ändå.
    Lycka till!

    SvaraRadera