måndag 15 september 2014

Känslan efter ett val

Valresultatet är inte det jag hade hoppats på. Att ett parti som SD går fram så mycket.

Jag funderar på vilka är dess väljare och varför de valde att rösta på det partiet istället för ett annat parti eller rösta blankt.

Man vet aldrig när man träffar någon som har röstat på SD. Det gäller nog att ta diskussionen med dem. Bemöta deras argument på ett trevligt sätt. Inte våld eller stora motdemonstrationer.

Angående den kommentaren angående ideologi. 

För mig betyder ideologi mycket. Jag har turen att det parti jag röstade på har samma syn som mig angående allas rätt att försöka få barn.

Ibland kan dock vissa frågor få en att tycka om ett annat parti än det man oftast håller med. Det är därför det finns många blockbytare i Sverige.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar