fredag 16 november 2012

Har gått upp

De senast två veckornas ätande har gjort att jag har gått upp i vikt. Det är svårt när man hela tiden bjuds på godsaker. Jag köper inte så mycket onyttigt själv men bjuds desto mer. Idag så hade en i sektionen köpt pepperkakor och jättemycket godis. Hon la fram allt till morgonfikat. Jag fikade inte i morse pga det och att jag hade mycket att göra.

Jag känner mig så dum som säger nej när någon har bakat eller köpt något och sedan bjuder alla. Speciellt när någon har bakat har jag svårt att säga nej. Det känns som att den personen tror att jag inte tycker om det den bjuder på.

Det har gått bra att gå ner i vikt när jag inte har haft något mål utan bara gjort det vanliga. Nu när han vill att jag ska gå ner 5 kg på två månader så går jag upp istället.

Ikväll är det middag hos min kompis. Det går inte att säga nej när hon har lagat mat och bjudit in mig. Imorgon ska jag kanske åka till Taxinge Slott och deras julmarknad. De har ett stort kakbord i deras café. Att hitta nyttiga saker där är som att hitta en nål i en höstack.

Julbord 1 december och fortsatt massa av onyttigheter som bjuds på våra fikatillfällen. Sedan kommer jul och nyår.

Det jag vet är att om jag ska fortsätta äta så mycket onyttigt så måste jag promenera mera så att viktuppgången inte blir så stor. Jag ger nu upp att gå ner 5 kg på två månader. Nu är målet att väga så mycket som jag gjorde för två veckor sedan den 15 januari 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar