onsdag 14 november 2012

Mer tv

Mellan kl. 21 och 21.30 gick programmet "Jakten på det perfekta livet" på SVT1. Programledaren besökte bland annat en klinik i Danmark och frågade om insemination för ensamstående. Hela programmet handlade om man skulle ha barn eller inte. Jag såg att Femmis tipsdade om programmet på Facebook och jag passade på sätta på ettan.

Det var intressant att se på programmet. Jag vill fortfarande ha barn.

Jag åt onyttigt i söndags också samt att jag åt på McDonalds idag. Det här med att gå ner 5 kg på två månader känns mindre troligt för varje dag som går. Jag ska äta julbord lördagen den 1 december.

Jag planerar för fullt nästa sommar också. De i min familj som har önskemål om att åka någonstans med mig har nu sagt det och vart de kan tänka sig åka. Det blir sommarsemester i Sverige nästa år och det är jag nöjd med. Men det är svårt att planera när man inte vet om man är gravid eller inte. I mars spikas sommarsemestern på jobbet och då tänker jag ha spikat vad och när jag gör i sommar. Drömmen vore ju att vara gravid och ha en perfekt sommar samtidigt.

Men tyvärr har inget i mitt liv varit enkelt utan väldigt snårigt. Varför kan inte jag få saker som går lika enkelt som för de flesta människor?

I måndags lunchade jag med mina kollegor och en av dem var kvinnan som sa vid en annan lunch att det är bara vi två kvar. I alla fall så i måndags så sa hon att hennes man vill ha barn nu. Hon är osäker och trivs med livet nu och deras tre katter. En annan viktig sak som gör att hon vill vänta är att hennes man jobbar 60 timmar i veckan. De flyttade i våras in i en villa och det är dyrt med hus i Stockholm. Alla andra som hade barn avrådde henne att skaffa barn så länge han jobbar så mycket varje vecka. Jag sa att hon måste tänka noga hur hon vill ha det för det förändrar hela sitt liv.

Jag har ju tidigare skrivit här om att samma kollega har börjat äta nyttigare och att jag gissar att hon är gravid inom ett år.

Jag är hemskt ledsen att Jagvilljagkan inte blev gravid. Hon är så värd att få barn.

Jag skulle behöva få ett graviditetsbesked av någon som jag verkligen unnar att få bli gravid. En som kämpat länge.



2 kommentarer:

  1. Jag tror du har någon föreställning om att allt går så lätt för folk, så är det nästan aldrig. Visst kan det se ut så, men alla har sina problem och motgångar, saker de mår dåligt över och saker som inte går som de önskar.

    Jag har för övrigt en massa ägglossningsstickor, både clearblue och testla´gret och de har bäst-före-datum snart. Vill du ha dem så posta en kommentar på min blogg så fixar vi nåt.

    SvaraRadera
  2. Jag vet att det är lättare sagt än gjort och att man måste vara motiverad men det är ju inte så konstigt att det inte går bra med viktnedgången... Skit i det som har varit och kör nu istället!! Det går lika bra! :) Det kommer att kräva lite från dig men det fixar du!! Skippa läsk, godis, bakverk samt pommes och gå ut och promenera - det behöver inte alltid behövas mer än så!! Lycka till!! :)

    SvaraRadera