söndag 25 november 2012

Mens snart och ny gynekolog???

Jag har lite känningar i brösten. Jag undrar om jag kommer få mens snart. Just nu känns det skönt att ha vetskapen om att jag kan styra när jag får mens. Men nu känns det som att min kropp vill komma igång av sig självt bara för att jävlas. Jag kan inte få ägglossning mitt under storhelgerna när ingen läkare kan kolla mig. Detta kan ju leda till att mitt försök blir inte av förrän i februari istället pga inväntan på ny mens och ny ägglossning,

Oavsett vad jag har vägt har jag fått min mens. Men i januari i år kom den aldrig. Den kom aldrig i februari heller. Jag har för mig att jag gick till min nya gynekolog för första gången i mars och han bedömde att den aldrig kommer att komma tillbaka av sig självt igen. Men sedan dess har jag gått ner i vikt. Sedan mars har jag alltid tagit provera för att få mens. December är en mellanmånad. En månad mellan försök.

Jag såg på Femmis forum om att någon hade tipsat om en gynekolog som var ok. När min ska bara jobba två dagar i veckan så behöver jag en back-up gynekolog nu som förhoppningsvis kan bli min ordinarie när min nuvarande går i pension.

Men det tar emot att ringa och boka tid hos en ny gynekolog. Att tala om allt från början känns jobbigt. Jag är undrar också om hon kommer att avråda mig från nya försök pga vikten, myomet eller något annat. Jag klarar inte av ett sådant besked.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar