söndag 4 november 2012

Ny morgon

Mitt i allt så glömde jag att berätta att gårdagens test var negativt. Jag skrev om mycket annat i gårdagens inlägg. Men nu är testandet slut. När jag har varit hos läkaren och pratat om allt då börjar officiellt min paus. En paus som blir längre än jag velat men pengarna räcker inte till och jag kan inte låta mitt liv stå stilla och sluta göra andra saker på grund av att min kropp är som den är.

Hade jag blivit gravid så hade jag haft råd med både semester och köpa nya saker till barnet.

Det här försöket var det försök där verkligen allting klaffade. Men jag blev inte gravid.

Så pausen är till för att jag ska må bättre.

Jag var så trött igår att jag somnade vid tio och vaknade idag strax efter åtta. När jag vaknade så mindes jag den senaste drömmen om att alla omkring mig hade partners och var gravida. Jag stod där ensam och inte var gravid. Jag minns att de andra inte visste om hur jag kände och det var skönt. Då skulle de bara bete sig konstigt och tycka synd om mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar