lördag 17 november 2012

Leva som vanligt

Jag var på Taxinge slott och deras julmarknad. Man fick stå en timme ute för att komma in i deras kafé. Det var många människor där och det var trevligt. Kul att göra något nytt som jag inte har gjort förut.

Vi hade inte mycket pengar så vi spenderade 120 kr tillsammans på saker där och sedan åt vi för ca 100 kr var på kaféet. Det är dyrt på kaféet men värt pengarna.

Jag funderade en del idag på hur mitt liv kommer att vara fram till julafton. Denna paus innebär att jag slipper tänka på mens och testande. Jag är fri och kan göra vad jag vill. Igår var jag hos min kompis och hennes familj. Vi åt tacos till middag och tittade på X-factor tillsammans. Riktigt fredagsmys.

Innan jag ordnar med fredagsmys med mitt eget barn så borde jag faktiskt njuta av denna tid fram till julafton. Slappa fredagskvällar där jag kan göra vad jag vill när jag vill. Är jag trött och vill gå lägga mig kl. 21 så kan jag det utan skuldkänslor över att inte ha orkat göra allt som ska göras med eller för barnet.

Nu kom jag hem efter kl. 22 och gick och la mig vid ca kl. 23.

Så njuta fram till julafton ska jag.

Idag så åt jag onyttigt igen så jag kanske ska satsa på att inte gå upp mer än 5 kg till den 15 januari. Jag vill gå ner i vikt men tiden räcker liksom inte riktigt till att promenera de dagar jag vill. Idag kom jag hem efter kl. 21 och då gick jag hemifrån kl. 09.30. Jag vaknade halv nio i morse.

Men imorgon ska jag promenera. Det som är måste saker imorgon är städning, handling och fixa saker för mitt fritidsintresse. Jag bör alltså kunna klämma in minst en 20-minuter lång promenad. Helst vill jag gå en längre promenad men jag vill inte lova något som jag inte kan hålla. Allt beror ju också på vilken tid jag vaknar imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar