söndag 16 december 2012

Ensam (uppdaterad)

Jag har fått många tips om filmen "En oväntad vänskap". Idag fick ett till tips när jag läste en blogg. Jag ser sällan på film själv och när jag gör det brukar det ofta vara franska filmer. Jag har väl en svaghet för franska filmer.

Men eftersom jag har ingen att se dessa filmer med så ser jag filmer jag gärna vill se väldigt sällan.

Nu när man försöker skaffa barn så blir ju varje extra kostnad en stor börda som skapar stora skuldkänslor. Så från väldigt sällan till ännu mer väldigt sällan har det blivit.

Jag spenderade helgen hos mina föräldrar och har därför i två dagar ätit onyttigt och bakat onyttigt. Ingen promenad har det blivit heller för det har snöat mycket.

Så nu har jag nästan bestämt mig att jag ska nog gå och se den där filmen. Den enda som har tid och kan tänka sig se den med mig har redan sett den. Min syster alltså. Min bästa vän har barn och att göra något långt från hemmet utan att ha planerat ett par veckor innan är svårt för henne.

Samtidigt har jag väldigt lite pengar kvar fram till löning på fredag men det räcker till en biobiljett.

Som tur är de flesta julklappar inköpta. Pappa vill att jag spelar en av hans lottokuponger nu på lördag som julklapp till honom och inköp av några lotter till familjen är kvar.

Idag la Femmis upp ett inlägg på Facebook som jag läste strax efter blogginlägget om filmen. Barn nr 400 blev medlem i kompisklubben. Visst är jag glad för mamman som nyss fick barn men det gjorde lite ont hos mig. Var är mitt barn? Varför äter jag bara onyttigt hela tiden och tränar inte?

Så med en biofilm jag vill se men har skuldkänslor över att slösa pengar på den och jag aldrig blir gravid...

Om jag blir gravid kan jag gå på bio utan skuldkänslor, spara pengar till en riktig buffert istället för nästa semester eller inseminationsresor...

Är man två så har man två inkomster och därmed två som sparar till samma sak och två som kan gå på bio tillsammans.

Så nu ikväll känner jag mig lite ensam och lite fattig.

1 kommentar:

  1. Skickar en extra kram, jag förstår att du har det kämpigt just nu!

    SvaraRadera