måndag 10 december 2012

Kollat SJ och mycket velande

Julafton och nyårsafton är dagar jag inte vill åka. De är också de dagar som det är svårast att hitta biljetter till.

Jag kan få plus på stickan allt från dag 10 till dag 25. Dag 16 är nog tidigast jag har fått plus på stickan. Dag 16 är på julafton.

Jag har en läkartid bokat den 20 december sedan tidigare. Jag har ingen aning om vad den gynekologen är villig att göra men jag ska försöka fråga om hon kan se någon äggblåsa växa.

Jag har pergotime hemma och även om det är lite lockande att börja med det i morgon så känns det inte rätt. Det kan vara bra att kroppen får en månad till ifrån pergotime. Samtidigt så oavsett enkel eller dubbeldos verkar jag bara få en äggblåsa att växa. Utan pergotime kanske ingen äggblåsa växer alls.

Jag har sett framemot en lugn och bra julhelg. Ingen stress. Det blir en hel del stress om jag ska åka i julhelgen.

Jag velar massor. Så mycket för och emot.

Det hade faktiskt varit skönare om jag inte hade fått mens och att jag fick följa min ursprungliga plan.

Någon som har åkt kring någon storhelg som vill berätta hur det var? Skuldkänslor att vara borta från familj som man lovat att vara med, jobbigt att hitta biljetter eller något annat.

4 kommentarer:

  1. Är svenska ditt modersmål?

    SvaraRadera
  2. Svenska är mitt modersmål. Jag ber om ursäkt om jag har gjort stavfel och grammatiska fel i mina inlägg. Jag lägger inte ner så mycket energi på att kolla det.

    Din fråga indikerar att du tycker att jag skriver väldigt dåligt vilket jag inte håller med. Jag blev lite ledsen när jag läste din fråga.

    SvaraRadera
  3. Dina, bry dig inte om fjantiga anonyma kommentatorer.

    SvaraRadera
  4. Strunta i Anonym...bara en idiot som har tråkigt!

    Följ ditt hjärta och åk bara om det känns bra.

    SvaraRadera