onsdag 5 december 2012

Ett svar från kliniken

Jag mailade Storkklinik om dubbelinsemination. Så här skrev de.

Hvis du er positiv på morgenen og negativ kvällen innan da kan vi inseminere samme dag på formiddagen og Næste dag på eftermiddagen. Hvis du er positiv på kvällen da rekommenderer vi bara insemination dagen efter Under dagen.
 
Så bara om det är positivt på morgonen kan man göra dubbelinsemination. Jag får väl se till att gå upp kl. 3. Men att göra det typ tio dagar i rad känns så där men man gör väl allt för att bli gravid.

2 kommentarer:

  1. Jag ville också göra dubbelinsemination, men barnmorskan sa att det inte ger större möjligheter att bli gravid. Så rent statistiskt är det inte bättre, inte heller ekonomiskt :)

    SvaraRadera
  2. Möjligheterna till att bli gravid måste ju öka då chansen till befruktning av ägget ökar om man kan pricka in ÄL bättre då frusna simmare endast är aktiva i 24 timmar. Sen ökar det väl inte chansen till att ägget fäster. Men jag kan ju ha fel, försöker att tänka logiskt bara :P

    Jag gör min dubbel insemination dagarna efter varandra, nu kommer jag ju att befinna mig i Köpenhamn när äl testet slår om till positivt så jag har väl en fördel där antar jag.

    Hoppas det löser sig för dig!!

    SvaraRadera