lördag 1 december 2012

Min plan

Börja med Provera den 24 december. Sista dagen blir den onsdag den 2 januari. Så mellan den 4 och 6 januari borde jag få min mens.

Kommer mensen den 4 januari blir dag 10 söndagen den 13 januari.

Tidigare har jag börjat med pergotime dag 3 men när jag läser på nätet så finns det de som börjar på dag 4 eller 5. Någon skrev att de har hört att äggen har bättre kvalité om man börjar på dag 5. Jag har därför inte bestämt mig vilken dag jag ska börja med pergotime.

Så mellan måndagen den 14 januari och onsdagen den 16 januari måste jag göra mitt första ultraljud.

Jag trodde att jag hade publicerat detta för några dagar sedan men såg nu att det endast sparats som utkast.

3 kommentarer:

  1. Jag är dåligt insatt, men mixtrar man alltså själv? Jag menar hur man tar mediciner, när och hur mycket?

    SvaraRadera
  2. Jag har vid tidigare försök fått hjälp av en läkare så jag vet hur gången går för det mesta. Han har sagt till mig att Provera ska tas i 10 dagar och pergotime i 5 dagar. Sedan att jag själv vill starta med pergotime på bästa möjliga dag är något jag själv får bestämma. Han har sagt starta dag 3 men jag har läst på nätet att andra IVF-par får höra dag 4 eller 5.

    Men nu är ju läkaren på väg att gå i pension och ska byta lokal så det blir lite att själv bestämma själv när jag startar och så. Jag försöker tajma in det så att jag kan få ultraljud i januari och inte mitt under helgerna.

    Hade jag bestämt själv och det inte var helger i december och början av januari så hade jag kanske åkt nu i december. Men jag vill ha en stressfri månad och det är skönt med en liten paus så mitten av januari och framåt blir det.

    Det är dels därför jag hoppas att mensen inte kommer nu i december så att jag kan börja med Provera den 24 december.

    När man försöker få barn själv och dessutom gör en del utomlands är man ju glad för minsta lilla hjälp man får i Sverige.

    SvaraRadera
  3. Sen resonerar länderna olika. Det är så längesen jag använde pergo så jag kommer inte ihåg riktigt - men jag har för mig att DK sa dag tre och att man i Sverige brukar säga dag fem...

    Jag tror att jag valde dag tre.

    SvaraRadera