tisdag 4 december 2012

Satsa mycket?

Jag läste nyss en blogg som jag har på min blogglista. Hon ska göra dubbelinsemination nästa gång. Det fick mig att fundera på om jag också borde göra det.

Jag vet ju inte när jag kan insemineras nästa gång. Tidigast blir det i maj men det är inte troligt pga resan i mars.

Så någon gång mellan juni och augusti kanske. Blir det i juli eller augusti dyker ju brist på gynekologer på sommaren upp som ett problem.

En sak jag undrar över är hur jag ska kunna veta om när jag får ägglossning. Jag borde väl göra insemination nr 1 precis när jag får positivt på ägglossningsstickan och det går ju inte. Jag borde kanske offra nattsömn och verkligen gå upp kl. 3 på natten varje natt som det närmar sig ägglossning. Får jag positivt på stickan kl. 3 på natten så kan jag ta ett flyg eller tåg till Köpenhamn och inseminera mig samma dag och sedan dagen efter inseminera mig igen.

Får jag positivt på kvällen kl. 22 så borde jag kunna inseminera mig dagen efter (dag 1) och sedan igen dag 2.

Men får jag positivt mellan kl. 06 och 20 så kanske det inte går med dubbelinsemination.

Är det någon som vet mer eller har erfarenhet av dubbelinsemination?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar