torsdag 20 december 2012

Inget bra besked

Han sa att det fanns några äggblåsor. De flesta var 4-5 mm och en var 6 mm. Han antog att jag inte kommer att få en ägglossning denna cykel.

En positiv sak var att han tyckte det var bra att jag inte tog pergotime denna cykel. Med svårigheter att få ultraljud så skulle inte jag ta den risken tyckte han. Så jag är ganska glad att jag tog ett rätt beslut i den delen.

Visst är jag besviken att ingen äggblåsa växer. Jag vet inte om jag ska fortsätta att testa med ägglossningstest nu. Men samtidigt så kan jag lika gärna få ett plus på ägglossningsstickan om 2 veckor. Jag har ju tidigare haft plus mellan dag 16 och dag 25. Idag är det dag 12.

Jag ska ta en paus från ägglossningstesterna och troligen ända fram till måndag. Jag har inte räknat mina Clearbluetester men tror jag har ca 14 st. Innan dagens dom så hade jag tänkt mig ta 2 per dag i 7 dagar. Eftersom dom är så dyra måste jag besluta mig för om jag ska fullfölja planen eller göra om den.

En ny plan kan vara att använda de billiga testerna från och med måndag och börja med Clearblue om en vecka.

En annan plan kan vara att ge upp denna cykel och gå tillbaka till min ursprungliga plan att börja med Provera på julafton. Men jag vill inte det men kanske är tvungen för att kunna göra ett försök i januari.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar