söndag 18 december 2011

Ännu en dag

Jag hade tänkt skriva om jul och julklappar men ångrade mig. I min familj så äter vi och umgås. Det blir några julklappar men inga dyra. Vi har i år sagt att det spelar ingen roll hur lite en present vi får har kostat. Vi vet att vi älskar varandra och att pengar är inte så viktigt.

Jag sparar till inseminationsförsök, syrran sparar till en resa och resten av familjen försöker leva sparsamt. Jag tror alla kommer att åtminstone få tialotter men det gör inget. Det ger ju en chans att vinna mer pengar och det känns inte som bortkastade pengar om vi inte vinner något.

Nu funderar jag på när jag ska börja testa. Jag har ju bestämt mig för den 26 men en viss tvekan har jag. Ägglossningstester kostar ju speciellt Clearblue som jag måste dubbelkolla med.

Jag undrar om Storkklinik tänker höja sina priser den 1 januari. Det står inget på deras hemsida men man vet aldrig. Jag får hålla utkik.

Jag undrar också när jag ska börja använda progesteronet. Det är ju det här som är jobbigt när man inte har en läkare som man kan fråga. Ska man börja med det direkt efter att man har inseminerats eller innan?

3 kommentarer:

  1. Du behöver ju inte dubbelkolla med CB förrän det faktiskt närmar sig, när teststrecken är nästan lika starka. Jag brukar få använda 2-3 stk under en cykel för att dubbelkolla.

    Det är lite olika när man börjar med progesteronet, men att börja på kvällen efter inseminationen är rimligt eftersom de flesta IVF:are börjar mellan ÄP och ET

    Jag kanske är dum, men varför har du ingen läkare att fråga? Antingen den som skrev ut eller Storks läkare?

    SvaraRadera
  2. Jag känner väl att jag stör läkaren på Mamamia om jag frågar hur länge man ska ta det. Jag ska väl bara vara glad att han skrev ut det från början.

    SvaraRadera
  3. När jag gjore inseminationer, började jag med progesteronet dagen efter inseminationen - precis som FC oxå säger. Jag använde max 2 CB-stickor/cykel.

    I vår familj har vi bestämt att det bara är barnen som får julklappar hädanefter. Vuxna med barnasinnet kvar får roa sig på annat sätt ;)

    God jul, Dina.

    SvaraRadera