måndag 13 oktober 2014

Vilka krav har jag på män?

Nu när jag börjat nätdejta så funderar jag mycket på det. Jag vill inte flytta från min kommun. En vän som började dejta en man i somras gjorde klart från början att hon inte kommer flytta från kommunen. Han är singel och har inte barn.

Men de träffades inte på nätet. Han bor i en annan kommun.

Jag kan inte ställa sådana krav om jag träffar en ensamstående pappa. En som inte har barn vill kanske heller inte flytta.

Jag vill att en man är snäll, trygg, pålitlig och kan sköta sin egen ekonomi. Sedan vet jag inte så mycket mer.

Jag chattar med två män på Mötesplatsen. En med barn och som därför inte kan flytta. Den andra bor i en kommun norr om stan och han vill nog inte sälja sin bostadsrätt.

Det är inte lätt att nätdejta. Hur flexibel ska jag vara? Hur många krav ska jag ha?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker nog inte man ska sätta sina begränsningar redan innan man börjar dejta, för bara för att du inte vill flytta i dagsläget betyder det ju inte att du inte kommer ändra dig om du träffar någon som bor i en annan kommun. Sen kan du ju däremot försöka hitta någon som inte bor allt för långt ifrån där du själv bor också :) Och bara för att någon bor i bostadsrätt för närvarande så betyder ju inte det heller att denne person aldrig kan tänka sig att sälja och flytta därifrån :) Lycka till med dejtningen!

    SvaraRadera
  2. Ta en sak i taget! Man behöver inte staka ut hela framtiden diretkt.

    SvaraRadera
  3. Häftigt att du börjat nätdejta! Är glad för din skull men bli inte besviken och ge upp om det visar sig att de första du träffar inte passar. Håller tummarna. Du kan väl skriva i din presentation att du helst inte vill flytta, fast om du blir riktigt kär vill du nog det. Då kanske du också får ett roligare jobb som är närmare, inte bara negativt att flytta

    SvaraRadera