fredag 31 augusti 2012

April nu

Ja, jag vill att tiden ska gå fortare. Jag tror efter RUL kommer jag känna mig lugnare och gladare.

För varje positiv tanke kommer tre negativa. Jag tänker att om jag testar igen så kommer det visa negativt. Vad händer på torsdag? Tolfte veckan osv.

Jag vill inte ångra att jag berättade så tidigt speciellt till de två på min fritidssysselsättning.

Så efter lunch idag började jag känna lite ont i magen. Men då i den yttre delen av magen och inte i magen. Mamma blev inte glad när jag berättade det men hon börjar ju nu varje samtal med hur mår du.

Ska jag tänka positivt så har jag ont i magen pga livmodern töjer ut sig. Men att googla är inte bra. På en sida står det att om du har magsmärtor i intervaller så måste du kontakta läkare. Ja, i en minut gör det lite mindre ont och i den andra lite mer men det är inte så jag inte klarar av att göra något. Det kanske är för tidigt för livmodern att töja ut sig i vecka 4 eller 5.

Jag har laddat ner en app till min mobil. Enligt den ska jag vara i vecka 5 och byter vecka på måndagar. Jag la in BF-datumet och då fick den fram vilken vecka jag är i.


4 kommentarer:

  1. Grattis! Jag vill inte göra dig besviken, men du kommer inte kunna se någonting på VUL redan nu på torsdag. Kanske klokare att vänta för att inte skapa onödig stress?

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning om bra datum att kolla. Jag ringde bara min mottagning och pratade med en sjuksköterska. Jag berättade alla datum och denne föreslog nu på torsdag.

    Men om det inte syns något så får jag helt enkelt boka en ny tid om 2-3 veckor.

    SvaraRadera
  3. Min gyn kunde se nåt när jag var i 4+3, så det kan gå. Om de har tillräckligt bra apparater.

    SvaraRadera
  4. Jo, men oftast bara en uppklarning i slemhinnan och ev hinnsäck, men sådana tidiga kontroller syftar till att kunna se VAR graviditeten sitter. Så mycket av den kan man inte se...

    SvaraRadera