lördag 25 augusti 2012

Att städa och progesteron igen

Jag tycker det inte är så kul att städa. Idag höll jag på med vardagsrummet och gjorde det ganska grundligt. Damma, dammsuga och moppa. Plockat saker, rensat, lagt saker på rätt plats och slängt saker. Gjort rent handfatet i badrummet. Dammat saker som stod i hyllorna i vardagsrummet. Med lite vila emellan så tog det ca 3 timmar. Jag städar långsamt.

Planen hade varit att jag under semester hade gjort så med alla rum. Men köket, hallen och sovrummet är kvar. Dammsugat då och då har jag gjort under sommaren. Plockat undan då och då likaså. Dammat minns jag inte om jag gjort. Kanske ett eller två bord under sommaren.

Jag borde nog städa ca 2 timmar per vecka. Nästa vecka är en hektisk vecka. Börja jobba igen och en del att orgnanisera och delta i på min fritidssysselsättning. Det blir nog ingen städning nästa vecka.
Fast jag dammsugade hela lägenheten idag.

När jag surfar runt på progesteron så skriver många att de får mens några dagar senare med progesteron även om de fortfarande tar progesteron. Men det finns ju några som inte får mens medan de tar progesteron. Ännu en gång tillhör jag minoriteten. Varför ska jag tillhöra minoriteten inom alla fertilietsproblem?

Sedan det första minuset och eftersom det är barnbidragsvecka och lönehelg så har man sett många barn och familjer. Alla roliga saker de gör. Jag vill också ha ett barn att gå runt med.

Min familj säger hela tiden när jag får barn. Jag rättar de hela tiden och säger OM jag får barn. Det finns ju inget som tyder på att jag ens kan bli gravid.

3 kommentarer:

  1. Du har aldrig funderat på att göra IVF istället? Har man PCO eller PCO-S är det ju inte säkert att en positiv ägglossningssticka betyder att det är ägglossning på gång. De kan ge falskt positiva utslag vid PCO och PCO-S.

    SvaraRadera
  2. Sen måste jag säga att jag ofta tänker på dig när jag läser det här kinesiska ordspråket: "Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår."

    SvaraRadera
  3. Tack för dina kommentarer.

    SvaraRadera