fredag 10 augusti 2012

En natts sömn

Det gör mycket. Visst gick jag och la mig sent igår igen. Jag la mig vid elva. Halv åtta i morse vaknade jag men jag ville inte gå upp. Var för trött och seg för det. Så jag slöt ögonen och hoppades jag kunde somna om. Det gjorde jag och vaknade vid kvart över tio. Så jag är nöjd med att ha sovit mer nu.

Igår kände jag att psykiskt så orkar jag nog inte göra ett nytt försök i år. Pengar har jag heller inte men om jag hade det så vet jag inte om jag psykiskt skulle orka det.

Nu när jag sovit lite så känns det som att jag vill nog göra ett nytt försök igen. Jag vet att jag inte vet resultatet av detta försök men chansen att det har lyckats är liten.

Den 20 augusti har jag en tid bokad hos min gynekolog. Han är ju åter från sin semester då. Om jag inte har fått min mens då så vet jag fortfarande inte resultatet från detta försök. Storkklinik sa igår att de brukar rekommendera spolning av äggledare om man inte blivit gravid efter tredje försöket. Detta var ju mitt tredje försök.

Så det som ska diskuteras är högre dos pergotime, ägglossningsspruta, spolning av äggledare och kanske några saker till. Så målet är ett nytt försök senast i januari. Tidigast i november tror jag att jag kan ha råd men det är osäkert.

Det går nog bra med vagitorierna. Men när jag gick på toaletten i morse så kom det ut lite rester när jag kissade. Men det kanske ska vara så.

Jag är seg idag och ska nu försöka gå upp och göra lite frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar