söndag 2 mars 2014

2 miljoner

Jag är inte alltid tydlig i mina inlägg. Jag ber om ursäkt för det.

Jag fick en bra kommentar i förra inlägg som jag delvis har besvarat.

Bara för att jag har bestämt mig för att surrogatmödraskap är min grej betyder det inte att jag kommer att genomföra det. Jag kommer aldrig att ha råd med det även om det är den metoden jag vill använda. Det är ett beslut som togs snabbt men jag är så trött på motgångar. Jag har läst mer i USA-trådarna på forumet och lite mindre än 2 miljoner kostar det.

Varför må dåligt när man gör en egen IVF och alla äggen blir dåliga när man kan använda en äggdonator?

Varför köra äggdonation när chanserna är dåliga för att jag ska kunna vara gravid när det finns surrogatmödraskap?

Så just nu funderar jag mellan att sluta helt, prova igen med egen IVF eller om jag någon gång igen ska köra en ny äggdonation.

Med hjälp av kurator försöker jag att bli hel igen och gå igenom mina handlingar, känslor och personlighet.

3 kommentarer:

  1. Men du har ju ägg… har du kollat om någon vill skriva ut Dhea till dig?

    SvaraRadera
  2. Ne, jag har inte bett någon läkare skriva ut det. Jag får kolla upp vad DHEA gör.

    SvaraRadera
  3. Jag måste skriva och tacka dig för att du vågar vara så ärlig på bloggen och skriver om dina tankar rätt upp och ner. Tror nog att de flesta läser lite mellan raderna och förstår att när man är ledsen så tänker man inte alltid konstruktivt. Själv kämpade jag med ivf i många år och många försök blev det. Tillslut kände jag en sådan sorg att ingen som inte varit där kan förstå denna förtvivlan. På grund av en obotlig sjukdom i mina leder fick jag inte adoptera. Jag letade då efter olika alternativ och surrogat var en av dem. Det finns kvinnor som älskar att vara just gravida och det finns dem som gör detta utan ersättning eller med liten ersättning. Leta på nätet så kommer du att hitta dessa sidor. Jag har läst en blogg om en kvinna som gjorde just detta. Var surrogat i Sverige utan ersättning. Hon bloggar inte längre för jag kan inte hitta den men det finns andra där ute. Det finns olika vägar till barn och du har tiden framför dig, ge inte upp. kramar

    SvaraRadera