torsdag 13 mars 2014

Fokus

Det var någon som undrade över IVF nr 3. Jag köpte ett trepack förra året så IVF nr 3 är betald.

Det är just nu resekostnader, hotellkostnader och mat som tillkommer. Jag har en snäll syster som kan hjälpa till om pengarna inte räcker helt.

Men just nu är det fokus på att må bättre. Jag instämmer med en annan kommentar jag nyss fick. Att vara nöjd mestadels i livet är nog det man eftersträvar. Inga stora dippar utan på en medelnivå. Sedan ska topparna med lyckliga stunder vara där.

Jag tror på att man måste se fram emot saker i livet.

Hela mitt liv hade jag trott att jag skulle få barn. Det var en del av min livsplan och styrde övriga beslut jag tog. Nu måste jag ofrivilligt skaffa en ny livsplan. Det är inte lätt när man är mitt uppe i sorgen över att den förra livsplanen inte kommer att uppfyllas.

Angående surrogatmödraskap. Jag blev nyfiken på hur det skulle fungera för en ensamstående att skaffa barn via surrogatmödraskap även om jag vet att jag inte har råd att använda metoden. Att skicka några enkla mail och läsa på några siter tog inte så mycket tid.

Jag håller på att vela fram och tillbaka om jag ska hyra ut mitt andra sovrum. Det är ett svårt beslut. Jag har gjort ett par ändringar i en eventuell annonstext men vill inte lägga upp en annons ännu. Jag känner inte mig helt redo för det. Jag kommer att intervjua eventuella kandidater men hur vet jag att jag väljer en vettig person som inneboende. Först sålla dem via de e-post som de skickar till mig och sedan sålla dem igen vid intervjuer.

3 kommentarer:

  1. Men jag tycker inte du ska slå bort din dröm om att få barn. Vem vet du kanske träffar någon och förutsättningarna blir annorlunda.
    Du kan ju bli gravid! Och hittar du ingen så har du ju minst 10 år på dig att få fram pengar till en embryodonation. Ge inte upp din dröm - lägg den bara på hyllan ett tag. Allt behöver inte bli så dramatiskt!

    SvaraRadera
  2. Ska du inte göra ett tredje försök, när du redan betalt det?
    Du kan knappast må värre av att göra det, hur kom det sig att du dömde ut IVF efter två försök, det är ju ganska få försök för att säga att det aldrig kommer bli gravid med IVF?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med ovanstående skribenter även om det är bra att ha med tanken att det kanske aldrig blir barn. På femmis är det ju många som skrivit om sin långa barnresa och då är det betydligt mer än 2 ivf och 1 äggdonation. Ta hand om dig och försök hitta det glädjande även om man också måste få sura i soffan.

    SvaraRadera