fredag 7 mars 2014

Fullt upp i veckan samt en dröm

Jag var ledig i måndags och idag. Har fixat med min flytt. Jag har också varit sjuk/förkyld under förra veckan och denna vecka. Min fritidsintresse har jag inte lagt någon tid på denna vecka.

Jag var hos gynekologen förra veckan för en koll. Han skulle skicka en remiss för hysteroskopi. Idag fick jag kallelsen till det första besöket ( ej själva ingreppet). Jag trodde inte att det skulle gå så fort. I brevet står det att det inte är en operationstid utan bara ett första besök. Den 21 mars ska jag dit.

Denna vecka har jag mest tänkt på IVF nr 3 när jag har haft tid att tänka på det. Jag tänker på om det verkligen är viktigt att inte försöka när man har haft feber. Jag kunde ha börjat spraya förra veckan om jag ville men jag var sjuk/förkyld då. Jag tog aldrig tempen så jag vet inte om jag hade feber då. Samtidigt har jag väldigt mycket som händer i mitt liv just nu att kanske en IVF nr 3 inte passar denna vår.

Jag tänker på att vanliga som försöker skaffa barn tänker inte på om de har haft feber någon gång i menscykeln. De fortsätter att försöka och kanske lyckas ändå.

När jag vaknade i morse så mindes jag en dröm som jag hade inatt. Jag drömde om att jag hade en partner och att vi försökte skaffa barn. I drömmen så tänkte jag på att jag hade försökt alla sätt förutom det vanligaste och kanske skulle miraklet ske via det vanliga sättet. Drömmen handlade om att vi skulle skaffa barn tillsammans och vi pratade om det. Jag minns inte om vi lyckades i drömmen.


1 kommentar:

  1. Har väl ingen betydelse om du är förkyld/ ev feber i samband med spraystart för då har du ju inga ägg på tillväxt utan tvärtom så läggs ju äggen på vila tills du börjar med sprutor, eller? Nu är det ju ändå för sent men tänkte att du kan kolla upp hur det är om du gör senare försök.

    SvaraRadera