tisdag 25 mars 2014

Datum för operation

Jag fick brevet igår. Den 14 maj blir det.

Det känns inte som en operation när läkaren säger att man kan jobba dagen efter. De ska ju bara titta till mer noggrant hur det ser ut. Eftersom det är en onsdag så garderade jag mig och sa till chefen att eventuellt är jag ledig på torsdagen och fredagen också.

Imorgon ska jag på teater med min mamma. Julklapp ifrån mig.

Det händer en hel del saker i livet som tar min tid. Bloggen blir inte lika prioriterad. Jag vill inte heller berätta allt här. Det känns lite som att jag ljuger för er när jag inte berättar allt. Ni får inte helhetsbilden då. Men det är en anonym blogg.

Jag har annonserat efter en inneboende men har fortfarande inte fått napp. Jag får försöka igen i augusti och då kanske sänka den hyra jag vill ta. Kanske får jag napp då.

Idag kom kollegan på grannsektionen, som fick en dotter i december, till jobbet. Hon bjöd på fika och fick presenter. Det kändes inte konstigt. Jag trodde det skulle göra det men det gjorde inte det. Jag kände mig någorlunda normal även om tankarna kom om hur det skulle vara om det var.

Jag funderar mer och mer på hur ett barnfritt liv skulle vara. Jag kan inte sluta leva på grund av att jag inte kan få barn.

Jag har i läxa tills imorgon att komma på 10 bra egenskaper om mig själv och skriva ner dem på en lista. Jag försökte verkligen att komma på saker som inte har med snällhet, omtänksamhet, ärlighet, pålitlighet mm men det gick inte. Så jag fick ta med  alla de bra egenskaper jag egentligen inte ville ha på listan.

Så de bra egenskaper jag skulle vilja ha har inte jag. Men betyder det att jag måste ändra hela min personlighet? Om jag gör det kommer jag då blir en mer attraktiv person och kan då hitta en partner?

Det dyker upp fler och fler frågor i mitt liv speciellt efter varje gång jag går till kuratorn.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar