fredag 14 mars 2014

Berg- och dalbana

Svar på en kommentar om att jag jämfört med andra inte har gjort så många försök med IVF.

Jag har googlat, pratat med läkare osv. Den samlade bedömningen jag gjorde i september förra året var att jag har inga ägg som kan leda till att jag får barn. De är av för dålig kvalité.

Jag har heller inte hur mycket pengar som helst. Jag valde då att använda mina pengar på den metod som skulle ge mig störst chans att få barn nämligen äggdonation.

Hade jag obegränsat med pengar så hade jag kanske försökt med 2-3 IVF till. Men jag har inte de pengarna.

Jag är glad att det finns Femmisar och par som har råd att privat betala för 5-6 IVF:er och sedan några äggdonationer. Jag unnar alla att få bli förälder.

När jag mailade och pratade med Storkklinik nu i år så bekräftade de min bild av min fertilitet men efter noga övervägande så tillätt de mig göra IVF nr 3.

I morse pratade jag med min vän som ska få barn i augusti. Hon vill åka bort med mig en dag och sova borta en natt i sommar. På något pensionat eller hotell max 2-3 timmar från där vi bor. Jag blev väldigt glad över det. Hon berättade också namnet som de har bestämt för deras barn. De ska få en flicka. Det var ett fint namn.

Så förmiddagen var bra. Så jag var nöjd. Sedan fick jag ett mail från en Femmis som var väldigt snäll och beklagade allt som har hänt mig. Det var bra att jag fick mail ifrån henne. Men min glädjenivå sjönk när jag läste det.

Att påminnas om det jag inte har är svårt.

Men jag ska på spa med syrran i april eftersom hon fyller år och i juni blir det en weekendsemester med syrran. Så mitt fokus är just nu att fokusera på positiva händelser i mitt liv. Jag håller också på att säga nej till fler personer och fler saker. Att säga nej ska leda till att jag får mer fri tid i mitt liv. Tid som jag kan vila eller göra bra saker på. Inga måsten på den tiden alltså. Min kurator pushar mig också till att få mer ledig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar