tisdag 13 september 2011

Dag 13

Enligt storkklinik så ska jag börja testa med ägglossningstester idag. Så nu har jag gjort det. Negativt.

Förra månaden hade jag semester vilket gjorde det enklare. Så nu till jobbet har jag tagit med en ägglossningsstav istället för sticka.

Kanske har jag 10 000 kr till december. Men då måste jag få plus antingen på fredag eller lördag. Jag ska försöka hålla helgerna fria då. Det är 3 månader till dess.

Jag funderar också om Storkklinik kan ta hälften betalt via kreditkort och hälften via kontanter. Det finns ju då en chans att jag kan åka i november. Få se om jag vågar maila dom om det.

Jag har också läst om testlagrets stickor. Verkar inte som att många får lika stark eller starkare streck som kontrollstrecket med dem. Människor antar att de har ägglossning då strecket är starkare än normalt. Sedan har de använt Clearblue som har visat positivt trots att testlagrets stickor inte gjort det. Förra månaden var det så för mig. Så jag ska väl köpa Clearblues tester i november för att få ett exakt resultat.

Jag undrar också om jag måste ta om mina klamydia- och HIV-tester eftersom det dröjer några månader efter mitt journalsamtal tills jag kan göra mitt första försök.

3 kommentarer:

  1. Såvida du inte haft oskyddat sex ska provresultaten räcka ett år har jag för mig. Angående testlagrets stickor, jag har extremt oregelbunden ÄL så för mig vart det ekonomiskt oförsvarbart att testa med CBs digitala, det kunde ju gå åt 20 stycken en månad! Tre paket à 275:- kändes inte aktuellt. Så jag testade med teslagrets tills jag kunde börja ana en stegring och gick då över till CB. Men jag ska varna att jag är ganska säker på att jag fick falskt plus med CBs en gång. Så sista svängen testade jag dubbelt, både testlagret och CB.

    Men vet du på en dag eller två när, så klart du ska köra med CB. Då går det ju inte åt så många.

    Klart Stork kan dela upp på kontanter och kort. Men var beredd på att de tar en "kortavgift" på någon procent på köpbeloppet som kan bli en bit över 200:- ibland. Så sista två svängarna valde jag att betala kontant.

    SvaraRadera
  2. hmmm... i danmark tar de en avgift på 5% av köpevärdet på utländska kort. Irriterande!!

    Jag gjorde annars som vemvet; testade billigt tills det närmade sig och sen dubbelt.

    Kolla med stork innan du åker att de tar kort - det gör de t ex inte på gaia...

    lcyka till!

    SvaraRadera
  3. Jeg har fått falsk positiv svar på eggløsningstest fra Clearblue. Pass på att eggløsningstesten er ikke positiv før teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Det gjelder også clearblue, men jeg har fått smileansikt selv om teststreken var svakere. Jeg tar også alltid ut alle pengene på forhånd før jeg drar til Stork. De tar et stort (ca250?) gebyr for å betale med kort. Derfor betlaer jeg alltid hele beløpet kontant.

    SvaraRadera