tisdag 13 september 2011

En sak på jobbet

Hade utvecklingssamtal på jobbet precis nu. En av frågorna som han ställde var "Har du någon planerad ledighet inplanerad detta år?" och en annan var " Är det något som gör att du ofta måste vara ledig eller gå tidigare på jobbet t.ex varje fredag måste du gå tidigt eller att du dagen innan måste säga till att du ska vill vara ledig imorgon?".

Jag ville bara säga ja, jag vill ha möjlighet till en dags felxledigt pga jag ska skaffa barn. Vi ska ha lönesamtal snart och jag kände att det kanske inte är läge att tala om det eller fråga ens. Det var jättejobbigt att inte kunna säga något.
Jag vill att han ska tycka det är positivt att jag ska försöka skaffa barn men han kanske bara ser det som ett kommande produktionsbortfall när jag är föräldraledig.

1 kommentar:

  1. Åh gud nej, jag skulle inte säga att jag ska skaffa barn! Det kan tas väldigt väl emot, men kan oxå bli totaltfel... Jag skulle hålla det för mig själv tills det blir officiellt.

    SvaraRadera