torsdag 1 september 2011

Lite förkyld

Det är många runt omkring mig som har varit förkylda de senaste två veckorna. Antagligen varannandagsvädret med regn och sol, kyligare väder och skolstart som har orsakat dessa förkylningar.

Nu är jag förkyld. Jag som ska på spa på lördag och har saker inplanerade imorgon och på söndag. Det har inte riktigt brutit ut utan jag känner det i halsen och näsan.

Så jag fick ställa in besöket på shoppingcentret och har vilat mest idag.

Jag blir alltid sjuk strax innan eller under mens. Sen om det är bara allmänt hängig till förkyld eller feber är olika. Undrar hur det blir när jag blir gravid.

Nästa vecka börjar jag jobba. Jag har absolut ingen lust att börja jobba. Jag vill vara ledig mera. Sedan att första arbetsdagen börjar med att jag ska kånka 3 st tårtor och 2 st kakburkar till jobbet på tunnelbanan är inte så roligt. På mitt jobb så ska den som fyller jämt bjuda på tårta. I gengäld så får man en present. Det är bara när någon fyller 50 som jobbet bjuder på tårta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar