torsdag 15 september 2011

Funderingar över när jag är redo (igen)

Ja, inatt drömde jag en dröm. Drömde att jag berättade för min chef att jag var gravid när jag var i femte månaden. Jag minns att jag kände mig nöjd med att berätta så sent. När jag sedan vaknade så kände jag att i verkliga livet så vill jag nog berätta så sent. När jag vet att allt är ok på RUL och att få slippa att få frågor under så lång tid om att jag är singel. Då får jag bara frågor i 4 månader av kollegor.

När jag testar på jobbet så lindar jag in ägglossningstestet i mycket papper för att ingen ska råka få se den i papperskorgen på toaletten.

Sen imorse kom jag på att det bara är 2 månader till november. Lite rädd är jag men känner lugn när jag tänker på att jag har varit där förut så att tappa bort mig på vägen dit kommer jag inte att göra och att Storkklinik är ett bra ställe.

Jag undrar hur jag känner om jag får ägglossning en vardag när jag inte kan åka. Jag tror att jag kommer att må dåligt och det får ni väl läsa om här.

3 kommentarer:

  1. Kan du inte sjukskriva dig? Säg trolig magsjuka så är det absolut ingen som ställer någon följdfråga och de vill ju absolut inte ha dig på jobbet. Jag gjorde det en gång, den första, jag har otroligt svårt att ljuga så jag skickade ett sms till min chef bara. Ingen följdfråga :)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hehe, visst kan du satsa på att vänta tills efter RUL men det beror ju på hur mycket mage du får =) Vissa har ju lite svårt att dölja det ändå till vecka 19-20

    SvaraRadera
  3. Å huff... som jeg kjenner igjen ønsket om å få eggløsning på en helg. Det har sjelden blitt slik. Krysser fingrene for deg. Selv har jeg selv 7 mislykkede forsøk bak meg. Nå blir det en lang pause for å spare penger.

    SvaraRadera