tisdag 6 september 2011

Första dagen efter semestern

Ja, det kände konstigt att börja jobba igen efter 6 veckor. Över 100 mail och lika mycket brev. Det tog tid att plöja igenom mailen och sedan strulade datorn lite sista timmen. Breven hann jag inte börja gå igenom.

Alla uppskattade mina 3 st tårtor och kakor. Jag köpte en prinsesstårta och Delicatos franska chokladtårta och den glutenfria mandeltårtan från Delicato. Jag har en glutenallergiker på jobbet. Sedan köpte jag även syltkakor. Jag fick ett presentkort på 500 kr från Åhlens och en blombukett. Det var en fin present jag fick.

Igår kväll när jag höll på med mitt fritidsintresse blev jag bjuden på födelsedagstårta och fick en present. Jag fick spelet charader. Jag visste att de skulle fira mig med tårta men jag blev överraskad av presenten.

Jag vet inte om ni minns men jag skrev i något inlägg i somras om att i början i september så kan jag äntligen börja planera mina försök och spara ihop till dem. Det känns som sommarens aktiviteter som har kostat är förbi. Det känns så skönt.

Jag hoppas att jag inte blir sjuk den månad jag har möjlighet att åka. Denna månad har jag inga pengar så att jag blev sjuk nu gör inget. Tänk vad lite man kan bli glad för.

Nu är hösten här och då börjar många försöka. Det ska bli så roligt att få läsa era bloggar och jag hoppas på många plus denna höst och vinter.

1 kommentar: