lördag 19 oktober 2013

Depression och annat

Jag är kanske deprimerad. Men kuratorn sa att det är förståeligt efter allt som har hänt.

Hon sa att jag borde röra på mig mer och tänka mer på mig själv.

Det är bara svårt att få tiden att räcka till.

Igår skulle jag ta bussen hem. Jag och några till stod där. Det är flera olika busslinjer som stannar vid den busshållplatsen. Det stod en buss där som jag och ett par till inte skulle gå på. Helt plötsligt ser vi att vår buss bara passerar hållplatsen. Vi kommer inte med bussen. Jag ringde genast SL och klagade. En kvart fick jag vänta tills nästa buss. Jag hade tvättstuga kl. 18 så den kvarten betydde mycket. Det var bara att gå hem ta en påse med kläder och skynda ner till tvättstugan.

Jag gick från jobbet halv fem och var hemma tio i sex. Jag hade tur att jag bara fick vänta en minut på tunnelbanan sedan.

Tiden räcker inte alltid till allt jag borde göra som att träna eller tänka på mig själv.

Idag blir det städning, tvätt av bil, handla i mataffär och umgås med familjen.

Jag googlade igår kväll på hur man botar depression. Lite moment 22 kändes det som. Gör saker som gör dig glad. Men som deprimerad har man mindre energi och ingen lust att göra något.

Jag kom inte på något att göra som gör mig glad så googlandet var misslyckat. Att äta godis igår kväll gjorde inte mig glad. Gav mig snarare skuldkänslor över att jag äter saker som gör att jag går upp i vikt.

Förra året gick jag ner 14 kg. Hur mycket jag har gått upp i år vet jag inte. Vill inte väga mig just nu och bli mer ledsen.

En sak som jag ska försöka göra nästa vecka är att se om det finns något köpcentrum eller gata med caféer och affärer nära kliniken. Jag vill ju göra något när jag är där och äta måste jag.

Jag har fått tips på att jag kan ta en buss till och från flygplatsen som är billigare än taxi. Ett stort tack till tipsaren. Att åka till Danmark har känts som att vara i Sverige. Jag är därför mer nervös nu när jag ska åka till Riga. Jag har aldrig åkt utomlands själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar