söndag 27 oktober 2013

Hoppas jag får tidsplan

Det är det jag vill få ut av tisdagens besök.

Det ska bli storm imorgon. Men tisdag ska bli normal. Så jag hoppas att prognosen förblir så.

Jag tycker inte om att shoppa julklappar men på något sätt så känns det bättre när jag sprider ut shoppandet på flera månader. Jag tror det är för att det minskar stressen för december månad.

I torsdags hade vi sektionsmöte på jobbet. Man behöver bara ta fem dagars ledigt för att få vara ledig i tre veckor. Alla skulle ha fyllt i sina önskemål till torsdagens möte. Listan skickades runt till alla på mötet så att alla kunde kolla att de hade fyllt i rätt. En person frågade mig när denne fick listan om det stämde att jag skulle jobba alla dagar. Jag sa ja. Sedan fick chefen den och hon konstaterade att alla utom en hade begärt att få vara ledig alla fem dagarna.

Den enda som ska jobba alla dagar är alltså jag. Jag måste hushålla med mina semesterdagar. Det gick åt en del åt de två försöken i år.

Jag skämdes lite under mötet men de andra såg inte det.

Chefen sa att det kan vara ensamt att jobba själv och att de andra sektionerna har samma problem. Vårt kontorsområde består av ca 200 personer med ca 8-9 chefer. Alla chefer ville också vara lediga. Men deras chef sa att en chef måste vara där varje dag så de fick göra om semesterschemat. Så min chef sa att de ska se om de kan få ett tiotal anställda på hela kontoret att vara där under dessa fem dagar.

Nu hoppas jag att försöket i januari blir lyckosamt. Julen 2014. Jag hoppas att den blir den bästa hittills.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar