fredag 4 oktober 2013

Fredag

Idag kom mensen.

Min chef efterlyste personer denna vecka som kunde jobba extra imorgon. Skral skaffabarnkassa gjorde att jag sa ja. Så 8 timmars arbete imorgon.

Ännu ett gravidbesked kom på facebook idag.

Just nu känner jag att om jag någon gång blir gravid vill skrika ut det till allt och alla. Jag vill också att alla ska bli glada för min skull och att jag inte skulle få frågor om varför och hur. Jag vill bara att jag ska vara som vem som helst som är gravid.

Men jag är inte vem som helst. Jag kommer att ha betalat mycket. Jag kommer att oroa mig extra mycket. Jag vet att det är inte så lätt att få ihop pengarna till jobbet.

Nu i måndags flyttade jobbet till sina nya lokaler. Och då fick jag 1,5 h i restid enkel resa. Så 3 h om dagen. Dåliga tvärförbindelser är en av de sämsta sakerna med Stockholms läns kollektivtrafik.

Jag har sökt lite sporadiskt nytt jobb sedan jag förra året fick veta om flytten. Men det ledde bara till en intervju. Jag är inte så attraktiv på jobbmarknaden.

Så dåligt betalt och lång resväg.

Men jag försöker tänka lite positivt. Jag har en bra chef, flextiden är väldigt bra och det är ett bra jobb att ha om man får barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar