söndag 26 januari 2014

I want to know now

Jag har börjat packa inför flytten. Jag hittade ett Clearblue graviditetstest idag som går ut 2014-02. Så jag antar att jag kan använda den.

Jag tänkte att jag därför testar onsdag, fredag och söndag. Jag kan ångra mig så en dag i taget tar jag.  Jag vet att om det inte blir som jag vill på söndag så kommer alla säga att jag har testat för tidigt. Men det är nog mest för att vara snäll som alla säger det.

Jag vet att det kanske är dumt men nu ikväll så har jag surfat på graviddelarna på familjeliv. Jag vill så gärna vara en av dem. Läst lite på de som ska föda nu under våren, läst om de som ska ha tvillingar, läst om de som nyss plussat. Klickat på en länk som någon la upp till en hemsida som säljer barnvagnar.

Jag har också börjat tänka mer på ödet. Min syster är jätteledsen över att hon inte har någon att åka utomlands med. Hon sa idag att hon aldrig ska åka utomlands igen. Hon som hela hennes liv har drömt om att åka till olika ställen i världen.

Det jag har funderat över är att är det någon eller något som istället vill att jag hyr ut mitt extrarum i min trea och blir min systers reskamrat istället. Är det det ödet vill med mitt liv?

Samtidigt så har min syster,mamma, pappa och bror alla uttryckt hur underbart det skulle bli med ett barn i familjen. Det gör ont över att inte kunna uppfylla det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar