fredag 24 januari 2014

Tankar

När jag kom hem idag så var pappa hemma hos mig. Han hade tagit med kartonger och börjat packa. Jag hade själv tänkt börja packa imorgon. Det var väldigt snällt av honom. Han vill också avlasta mig. Han var här ca 2 timmar.

Jag kom lite senare idag eftersom det var lång kö på apoteket. Lön idag och många som vill hämta mediciner.

Jag fick idag veta av apoteket att det finns inte progesteron i tablettform i Sverige. Så trots att jag är ordinerad det så finns det inte. Jag klarar mig på utrogest som jag köpte av kliniken ett tag till. Läkaren på Ava sa att det finns 24 olika sorters progesteron. Enligt apotekaren som kollade i Fass så finns det ett handfull i Sverige och alla är vagitorier.

Min syster gillar att resa. Hon försöker hela tiden hitta någon att åka med. En gång så skulle hon och en kompis åka på en weekendresa till en stad i Europa. De köpte flygbiljetter och sedan backade kompisen ur. De förlorade alla pengar.

Igår så köpte min syster flygbiljetter till USA för sig själv och en kompis. Kompisen skulle betala sin del om några dagar eftersom hon bor i ett annat land. Det var ett förmånligt pris eftersom det var dagen innan löning. Två timmar efter att min syster köpte biljetterna för sina pengar för båda så backade kompisen ur. De har faktiskt pratat om detta i flera månader och de båda har sparat pengar till detta. Jag tyckte så synd om min syster. Hon ville verkligen göra något när hon fyller 25.

Jag har inga pengar och i april när hon fyller år så får ingen semester på mitt jobb.

Hon är den enda av sina vänner som har ett fast jobb. Alla andra pluggar, har osäkra vikariat eller timanställningar.

Det är i sådana stunder som man förstår vad bra det skulle vara om en person har en partner. En partner skulle ha följt med. Inga men. Men vänner tycker inte att när man fyller jämt att det är något speciellt. Inte så speciellt att de vill åka 2 veckor utomlands med en.

Hon har drömt i många år om att få åka utomlands i 2 veckor det år hon fyller 25. Jag vet inte vad jag kan göra för att göra henne glad.

Jag vet bara att det är hemskt orättvist att jag måste betala privat för att bli gravid. Tänk om jag hade sparpengar kvar så att jag kunde göra min syster glad.

Jag har ändrat sättet för hur man kommenterar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar