onsdag 29 januari 2014

Mående upp och ner

Jag var hos kuratorn i morse. Tid kl. 08 hos henne och det negativa testet kl. 07. Jag var samlad hos henne och berättade om det negativa testet. Inget gråt.

Men på tunnelbanan till jobbet vid tio så började en del tårar komma. Men jag hade en timme på mig att samla ihop mig igen.

En på min grannsektion kom nyss förbi (15 min) och sa att hon är gravid och ska få barn i juli. Jag hade inte märkt det. Alla på sektionen grattade henne för de visste inte heller.

Hos kuratorn idag bestämde vi att vi ska prata om hur mitt kommande liv ska vara vid nästa tillfälle. Är jag inte gravid så kom vi överens om att vi pratar om ett liv utan barn. Hon sa att jag kanske blir sjukskriven för att jag kommer att vara alltför ledsen de kommande veckorna. Jag får väl förbereda det men det kostar så mycket att jag egentligen inte har råd att vara sjukskriven.

Men såklart så hoppas jag och alla andra att jag är gravid.

Men trots allt så mår jag bättre nu än kl. 11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar