torsdag 23 januari 2014

Oj

Jag är nog inte så bra på att skriva och förklara. Jag förstår att embryona inte faller ner men hur det exakt fungerar har jag inte tagit reda på.

Även om jag efter många försök vet att jag kan gå på toaletten så vill jag inte gå för tidigt. Så mycket pengar och hopp jag har lagt ner på detta. Att få höra någon säga ja du gör rätt är skönt.

Angående min mamma så vill hon också att jag ska bli gravid. Jag trodde att jag kunde vara ärlig här. Hon är orolig att jag stresssar för mycket. När man försöker skaffa barn så går känslorna före förnuftet ibland.

Jag vet inte hur många av mina läsare och kommenterare är personer som försöker skaffa barn själv just nu. Ni som har en partner pratar nog mer med denne än bloggar.

Livet är inte enkelt och jag vill skildra den.

Det har varit hänt lite väl ofta nu att kommentarerna gått för långt.

Jag måste tänka på om hur jag vill ha min blogg.

5 kommentarer:

  1. Hej! Har bara för ett litet tag sedan hittat din blogg! Önskar dig all lycka & håller verkligen tummarna för dessa två embryona. Blev helt paff och förkrossad när jag läst kommentaren på ditt förra inlägg. Du är orolig och rädd och nervös inget konstigt. Vi ivf:are vi vet hur allt är och att man såklart kan kissa efter men man vill ändå få det dära det är okej att göra det. Osäkerheten och att man just själv anklagar sig för allt som inte alla gånger går som man vill och bra och när man lägger ner så mycket tid kraft förhoppningar och pengar som du gör så är det väl klart man verkligen vill göra allt för att lyckas. Jag hoppas att du inte tar dig för hårt av den förregående kommentaren. Personen ifråga måste ha enligt mig en väldigt stor okunskap om hur det verkligen är att genomgå barnlöshet.. Kram & lycka till med ruvandet Cicci

    SvaraRadera
  2. Försök strunta i dem som kommenterar på det sättet, iag kan inte för mitt liv förstå vad de får ut av att vara så. Jag tycker att det verkar vara samma person som ofta kommer med tråkiga kommentarer och hen kan ju inte må helt bra.
    Men vi är många som hejar på dig, det kommer gå lysande!

    SvaraRadera
  3. Jag instämmer helt i kommentarerna ovan. Förstår inte vad man får ut av att spy galla över en människa som man inte känner. Dessutom tänker jag att det är underförstått att man ventilerar alla typer av jobbiga tankar och känslor på sin blogg som man kanske inte har möjlighet att ventilera tillsammans med människor irl (åtminstone är det så för mig) och då blir orden annorlunda än om man skulle ha sagt dem högt till någon man känner.

    Håller tummarna för att ruvningen slutar positivt. Kram!

    SvaraRadera
  4. Nej nej nej! Strunta i en enda idiotisk kommentar från en människa som uppenbarligen bara vill klanka ner på andra. Såklart embryona inte ramlar ut av kiss, men! När man vill något väldigt gärna blir man orolig för allt! Det är fullkomligt normalt!! jag ligger jämt med bena upp efter sex och tycker all sperma bara rinner ur mig istället för att simma uppåt..såklart jag vet att några simmar uppåt, men! Tankar! Tankar! tankar är bara tankar :) låt dom komma och gå och varför inte skriva om dom här för, tycker det är jätte kul och intressant att läsa om folks innersta tankar, en blogg är ju för sanningen, tänk vad tråkigt att bara läsa en tillrättalagd fasad. Kram

    SvaraRadera