lördag 25 januari 2014

När man sitter och väntar och tänker

När jag igår satt på apoteket och väntade på min tur i receptkön så kunde jag se hyllan där graviditetstesten var. Jag hade nyss varit där själv och tagit ett paket och sedan betalat. Jag började fundera på hur många graviditetstest tas per år i Sverige. Hur många säljer just det här apoteket per år?

Ett par gånger när jag har varit på apoteket så har jag sett andra kvinnor köpa IVF-medicin. För några veckor sedan var det senaste gången.

Jag ville bara att alla som vill bli gravida snabbt får plus på stickan och att de får slippa att sitta i receptkön.

Nästa vecka känns ingen dag som en bra dag att testa på. Saker att göra på dagarna som kräver att jag är normal. Varken glad eller ledsen utan normal. Oavsett besked kommer jag inte fungera normalt den dagen.

Jag börjar oroar mig mer och ju mer jag gör det ju mer besviken blir jag på det dåliga resultatet donatorn fick. Jag behövde minst fyra till frysen för att inte förlora hoppet helt. Vem slösar pengar på ett enda embryo som kan dö på flygresan dit och man då får inget insatt?

Ni kanske inte inser det men det här året är kanske det sista året för mig som försökare. Inget självmant beslut men tyvärr ett rent ekonomiskt beslut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar