söndag 12 januari 2014

Vinter och väntar på ett mail samt en väns gravidbesked

Det känns skönt att det är vinter. Jag hade helst haft vinter hela december månad. Nu när det har gått så långt i januari så känns det lite konstigt med snö nu.

Jag var hemma hos min bästa vän igår. Hon berättade att hon är gravid i vecka 11. Hon blev gravid på första försöket med sitt första barn och blev gravid på första försöket med sitt andra barn.

Jag kände mig inte avundsjuk eller något annat. Jag var glad för hennes skull.

När de som är nära mig blir gravida så känns det inte konstigt utan när det är andra på jobbet eller facebook blir gravida som det känns jobbigt.

I början av augusti ska hon få barn. Hon hoppades så klart att jag också blir gravid nu så att vi kan vara föräldralediga samtidigt.

Jag vet att det är dumt men ju fler gravidbesked som kommer så känns det som att det inte blir min tur att få ett. Det finns bara ett visst antal gravidbesked och de börjar ta slut känns det som.

Jag hoppas att jag får ett mail imorgon om datum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar