torsdag 11 oktober 2012

Ägglossningsspruta

Ja, så var jag förbi läkaren. Äggblåsan var kvar och den var 19-20 mm. Vad mycket den har växt sedan i måndags.

Så för att vara säker på att jag skulle få ägglossning så fick jag gå till apoteket och hämta ut sprutan. Eftersom jag aldrig givit mig själv en spruta gick jag tillbaka till mottagningen och sjuksköterskan gav mig sprutan. Det kändes inte mycket. I huvudet så trodde jag att det var en jättestor spruta men när hon öppnade paketet så var den inte så stor som jag hade föreställt mig.

Nu har jag gjort allt för att detta försök ska lyckas. Få se om det går.

Tack för alla lyckönskningar.

5 kommentarer:

  1. Håller båda tummarna och alla tår! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, hoppas, hoppas!
    Min läkare som jag hade under mina inseminationer sa att ÄL-sprutan till och med kunde hjälpa ägget att fästa eftersom Hcg't i sprutan hjälper kroppen att förbereda sig på att ta emot embryot.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Stort lycka till!!! Nu hjälps vi åt att tänka POSITIVA tankar!!! :)

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna! Låter som alla förutsättningar är perfekta. Kramar

    SvaraRadera