torsdag 25 oktober 2012

Dag 12

Nu skriver jag det som rubrik därför jag testade i morse. Det bara blev så. Det är väl ingen överraskning att det blev negativt.

Jag vet att ni kommer att skriva att det är för tidigt osv men...

Sedan inseminationen har jag mer tänkt på hur lång ska pausen vara.  Inte som man brukar göra hur kul det ska vara att vara gravid och få barn. Så gjorde jag förut men inte nu. Jag är ledsen att missfallet berövade mig lusten och känslan att våga, skriva och tänka om dessa saker. Jag känner att jag inte orkar mer just nu och pengar är alltid ett problem. Hade jag inte lovat att resa bort i mars så hade jag nog försökt igen i januari om jag hade pengarna. Nu vet jag inte hur jag ska planera min privatekonomi och jag har heller ingen lust att tänka på det.

En weekendresa blir det men syrran drömmer om en vecka i New York.

Eftersom det är negativt och det var Clearblue digital jag använde som ska kunna upptäcka graviditet flera dagar innan ordinarie testdag så kan jag skriva om de symptom jag hade inbillat mig att jag hade.

Brösten har känts annorlunda men det beror väl delvis på progesteronet. Jag har haft en konstig känsla eller smakupplevelse i munnen de senaste dagarna. Jag har ju läst om att man kan känna metallsmak men jag vet inte hur metallsmak känns men det är nog inte det jag har känt. Jag har mer trott på att jag kanske är på väg att bli sjuk men jag har inte känt mig sjuk någonstans i kroppen. Väntat på att det ska bryta ut men inget har hänt.

Progesteronet fortsätter jag med några dagar till. Eventuellt testar jag igen på lördag och sedan blir det test på måndag innan jag ger upp detta försök.

Just nu behöver jag att något väldigt positivt händer i mitt liv. Det känns som att mitt liv står stilla. Det behöver inte vara att det händer något som händer mig eller min familj men något som gör att jag blir glad länge.

Ända sedan jag fick veta att Jagvilljagkan skulle åka och göra ett nytt försök så har jag hoppats att hon lyckats. Att hon får ett positivt test skulle verkligen vara den positiva nyhet jag behöver. Förlåt JVJK om du tycker att jag pressar dig bara för att jag skriver det här.

2 kommentarer:

  1. Nej självklart känner jag mig inte pressad, jag är bara så himla glad att du hoppas med mig!!

    Jag är så ledsen för din skull att det blev negativt idag...

    Kram

    SvaraRadera
  2. fastnade på din blogg, gud vad man blir impad av dig, hoppas verkligen du lyckas :) själv så är barn något som jag också vill ha men måste först bli "frisk" och sedan får vi se om det går på naturlig väg.

    SvaraRadera