lördag 13 oktober 2012

Fortsättningen av denna period

Nu börjar tankarna komma om det ena och det andra. Som att tänk om jag hade ägglossning idag efter att alla spermier har dött. Jag kände lite ont på den högra sidan idag på eftermiddagen i ca två timmar innan det försvann. Men inte lika mycket som igår.

När jag googlade så fann jag människor som inseminerade sig två dagar efter omslag och blev gravida. Dock utan att ha fått ägglossningsspruta.

Jag fann via google att man ägglossar 40 timmar efter ägglossningssprutan. Men gäller det även mig som fick positivt på ägglossningsstickan och sedan tog ovitrelle?

Eftersom spermierna lever i 24 timmar så borde ägget och spermierna ha levt samtidigt.

Samtidigt så lärde jag mig idag att Hcg:n i ovitrellen sitter kvar i minst 10 dygn. Så den 29 oktober verkar allt bättre som ett bra datum att ha som testdag. Kommer mensen innan så har jag inte testat och upplevt ett negativt besked. Men jag kan inte lova att jag inte börjar tjuvtesta.

I alla fall så är jag glad att jag inte ha tänkt så mycket på detta som jag trodde. Jag har kunnat sysselsätta hjärnan med annat idag. Jag får hoppas att de kommande två veckorna blir minst lika bra i det hänseendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar