lördag 27 oktober 2012

Definitivt över

Jag gick och la mig igår strax innan midnatt. Jag såg fram emot att få sova länge och få en lång sovmorgon. Istället vaknade jag strax innan sex. Jag var inte trött men ville tvinga kroppen att somna om. Vid halv sju gav jag upp. Så jag gick upp och testade mig. Det stod Inte Gravid. Det är dag 14 idag.

Det är ju bra att progesteronet gör att tiden från ägglossning tilll mens har förlängts men det är nog dags för mensen attt komma. Ska jag ringa läkaren och fråga när jag ska sluta med progesteronet eller ska jag själv välja när jag ska sluta?

Om jag ska se något positivt om detta så är det väl att det är nog lättare att inte vara gravid när man ska flyga och vara på semester i mars. Ingen oro för att flygresan ska påverka graviditeten.

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att det inte blev något, men ge inte upp! För Anna (annasingelmamma) tog det sex försök tror jag och hon har ju en fantastisk liten tjej nu.

    SvaraRadera
  2. Så trist att det inte tog denna gången heller! Bara att kämpa på. För mig tog det på fjärde försöket. Det va jobbigt de gångerna det inte tog, men nu i efterhand känns det som att det ändå gick relativt lätt. Men jag gav mig rätt att deppa den dagen jag testade negativt, men sen började jag se fram emot nästa resa. När jag väl va gravid så kunde jag sakna att åka till Köpenhamn, vi får väl ta oss en tur dit till våren!

    SvaraRadera
  3. VemVet har rätt; det tog på sjätte försöket. Det är kanske inte en tröst alltid att höra att det tog så lång tid... Men verkligen supertråkigt att läsa att det inte tog denna gången heller. Jag tog en paus under sommaren 2011 och tänkte varken på ägglossning, mens eller insemination - jag marinerade mina äggledare och livmoder i rosé och sen tog det direkt efter sommaren! ;) Skämt å sido så tror jag att det kan vara bra att pausa lite - det är jobbigt rent psykiskt att hålla på med inseminationer och allt som kommer till...

    Styrkekram till dig!!!

    SvaraRadera