lördag 13 oktober 2012

Torsdag och fredag

Ja, nu skriver jag lite här om vad som hände.

På torsdag morgon fick jag ett positivt test. Jag började packa och satt på datorn för att boka tåg och hotell. Jag bokade tåg till Malmö men inte hem eftersom jag inte visste vilken tid jag skulle få på Storkklinik.

Sedan gick jag till jobbet och så fort som möjligt talade jag om för min chef att jag måste gå kl. två. Samma tid skulle vi ha sektionsmöte och avtackning av min chef. Det kändes synd att jag missade hans avtackning men han vet att han kommer att bli saknad. Han är den bästa chef jag någonsin haft och hela sektionen känner så.

Jag talade om för en kollega varför jag blir borta från mötet och på fredagen. Det var den första kollegan som jag har berättat för. Men jag litar på henne.

Jag kom inte direkt iväg i tid men gick från jobbet kvart över två. Jag hade tänkt att äta innan för jag gissade att det inte skulle finnas någon affär eller billigt ställe att äta på omkring hotellet. Jag åt snabbt på McDonalds. Tiden var inte på min sida eftersom jag gick en kvart senare än planerat. Tåget gick 15.11 om jag minns rätt.

Tågresan gick ganska snabbt. Sedan tittade jag på den utskrivna kartan och gick mot hotellet. Det låg ca 5 min från Malmö centralstation. Vid halv elva gick jag och la mig. Jag sov inte så bra men det gjorde inget. Vid halv sex gick jag upp, duschade och åt sedan frukost. Efter frukosten var det dags för en vagitorie och sedan avfärd.

Jag hade inte kollat upp tiderna på tågen till Köpenhamn vilket jag borde ha gjort.Jag visste ju att det tog ca 1 timme att åka dit. Sedan blev det en liten försening på tåget så jag kom till Storkklinik kl. 9.05. Jag ringde dock och sa att jag skulle komma senast 9.15. I tåget ropade de ut att pga banarbete så går tågen bara var 20:e minut istället för var 10:e som brukligt. Hade det gått var tionde och inte varit någon försening hade jag varit där strax innan kl. 9.

Men de på Stork hade fullt upp så de hade inte tid att ta betalt innan inseminationen och kom och hämtade mig ca kl. 9.15.

Sedan låg jag och vilade i sängen till kl. 10. Tåget från Malmö skulle gå strax efter tolv och jag ville äta innan. Det tar ju ca 1 timme att åka med tunnelbana (15 min) och Öresundståg (30 min) inklusive väntetid till Malmö.

I Malmö åt jag på en av centralstationens restauranger. Det är många restauranger de har där och billigt är det också. Jag önskar att Stockholms central hade också det. Där finns det caféer, McDonalds och Burger king. Det finns ett sushiställe där den billigaste sushin kostar ca 100 kr och sedan en sportrestaurang som jag gissar också är dyr. I Malmö kunde jag äta en lunch för 69 kr. Men det är väl så dyra hyror i Stockholms central att prisvärda restauranger aldrig kommer att finnas.

Så var det dags att åka hem. Jag mådde lite konstigt de sista 2-3 timmarna av resan. Jag var glad att jag kunde gå av tidigare. Frisk luft.

När jag kom började jag få lite ont i den högra sidan av magen. Efter ett par timmar försvann det. Jag vet inte vad det var. Ägglossning eller något annat.

Min läkare undrar om jag inte känner av min ägglossning. Han har frågat det ett antal gånger tidigare och svaret är alltid nej. När jag försöker tänka tillbaka på denna vecka så började jag tycka att brösten började kännas annorlunda i tisdags och flytningarna förändras på onsdagen.

Igår morse kom jag ihåg att ta min första vagitorie men igår kväll glömde jag bort det. I morse kom jag ihåg det.

Jag vet att en del är lite kritiska till att min mamma har en massa åsikter om hur jag ska leva. Så om jag minns och kan så ska jag inte skriva så mycket om dem här. Men jag är inte bara hemma och gör inget. Det ska kastas lite sopor idag och jag ska följa med min bror och handla. Nästa vecka blir det att åka till verkstaden för däckbyten, möten två kvällar och såklart jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar