onsdag 2 november 2011

10 dagar kvar

Undrar om jag ska skriva om symptom. Egentligen har jag inga gravidsymptom förutom en sak. Jag har lite ont i brösten. Jag brukar inte ha det innan mens. Men jag sa till mamma att det är nog inbillningssymptom. Kroppen reagerar annorlunda nu inför mens. Att få sperma inseminerad i sig kanske blev en sån chock för kroppen. Men ingen akut sjukdom, som Storkklinik varnade för att en liten procentandel kunde bli av en insemination, har jag fått.

Just nu hoppas jag att mensen kommer tidigast på torsdag nästa vecka. Blir jag inte gravid så vill jag ha en lång lutealfas. Något att glädja sig för vill jag ha.

Så nu funderar jag på när jag ska börja testa. Jag kan ju börja testa imorgon kväll men det är för tidigt. Om jag räknar med en ägglossning på fredagen så kan man inte testa 6 dagar senare. Måndag är en bra dag att börja testa men vi får se om jag kan hålla mig tills dess.

Idag åt jag fetaost. Jag tittade på livsmedelsverkets kostråd och vad jag förstår så är inte fetaost förbjudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar